CRM Sales and Marketing

CRM Sales and Marketing

CRM Sales and Marketing

CRM Sales and Marketing

  • ۰
  • ۰

نرم افزار مایکروسافت CRM
نرم افزار CRM مایکروسافت ، بهترین نرم افزار CRM موجود در دنیا است که از طریق اتوماسیون فرایندهای بازاریابی، فروش و خدمات به کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری سازمان کمک نموده و با بهبود تجربه مشتری، موجب افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌گردد.

نرم افزار CRM مایکروسافت

هدف نهایی این نرم افزار ، ایجاد فرایندی جهت گردآوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان به منظور بهره‌برداری موثر و هدفمند از آنها است. این اطلاعات می‌تواند در رابطه با فروش، بازاریابی، خدمات و یا نیازها و سلایق مشتریان باشد.

جایگاه رقابتی نرم افزار CRM مایکروسافت
مایکروسافت اولین نسخه نرم افزار CRM خود را در ژانویه 2003 به بازار ارائه نمود و اکنون آخرین نسخه ارائه شده این محصول Microsoft Dynamics CRM 2016 نام دارد. اما تنوع نرم افزارهای CRM موجود در دنیا بسیار بالا است و شرکت‌های نرم افزاری زیادی اقدام به ارائه نرم افزار CRM نموده‌اند.  
موسسه معتبر گارتنر هر ساله اقدام به بررسی و رتبه بندی نرم افزارهای CRM موجود در دنیا می نماید که بر اساس آخرین ارزیابی این موسسه، نرم افزار CRM مایکروسافت در رتبه دوم دنیا قرار دارد. رتبه اول متعلق به نرم افزار Salesforce است که تنها بصورت آنلاین ارائه می گردد.

همانگونه که از نمودار فوق نیز مشخص است نرم افزارهای CRM برتر دنیا عبارتند از:

که البته اغلب نرم افزارهای فوق به دلایل مختلف مانند تحریم، عدم وجود نسخه فارسی و نداشتن خدمات پشتیبانی، قابل استفاده در ایران نبوده و تنها نرم افزار در دسترس، نرم افزار CRM مایکروسافت است که در حال حاضر در بسیاری از سازمانها و شرکتهای ایرانی استفاده می‌گردد.

کاربردهای نرم افزار CRM مایکروسافت
روش و نوع استفاده از نرم افزار CRM مایکروسافت ، بستگی زیادی به نوع و حوزه فعالیت سازمان دارد اما بصورت عمومی کاربردهای اصلی نرم افزار CRM مایکروسافت عبارتند از :

  • ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت فروش
  • مدیریت خدمات
  • مدیریت فرایندها
  • مدیریت فعالیت‌ها
  • ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان

پیش از پیاده سازی CRM در سازمان، اطلاعات مشتریان معمولا بصورت پراکنده در نرم افزارهای فروش و خدمات، نرم افزارهای Excel و Outlook و یا بصورت شخصی در سر رسیدها، موبایل‌ها و یا حتی ذهن کارکنان نگهداری می‌شوند. بدیهی است که در این حالت سازمان هیچگونه دسترسی یکپارچه و متمرکزی به اطلاعات نداشته و گزارش‌گیری، تحلیل، به اشتراک گذاری، پشتیبان گیری و حفظ امنیت اطلاعات بسیار دشوار و یا حتی ناممکن است.  بنابراین به عنوان نخستین گام در پیاده سازی نرم افزار CRM ، اطلاعات مشتریان از منابع اطلاعاتی مختلف گردآوری و تصحیح شده و برای هر مشتری یک پروفایل یا پرونده اختصاصی تشکیل می‌گردد. این پرونده در برگیرنده مواردی مانند اطلاعات تماس، سوابق فعالیت‌ها، سوابق پیش فاکتورها و صورتحساب‌های صادره و هر گونه اطلاعات دیگری که برای ما اهمیت داشته باشد، خواهد بود.

در نهایت این بانک اطلاعاتی به عنوان مرجع اطلاعات مشتریان، برای تمام کارکنان و واحدهای سازمانی به اشتراک گذاشته شده و پس از آن نیز با ثبت تمام فعالیتها و ارتباطات بصورت مستمر بروز رسانی می گردد. به این ترتیب یکی از اهداف اولیه CRM که شناخت مشتریان بصورت یکپارچه و سازمانی است، محقق می‌گردد.

مدیریت بازاریابی
نرم افزار CRM مایکروسافت با اتوماسیون بازاریابی و امکان برنامه ریزی و مدیریت کمپین‌ها، کارایی و اثربخشی فرایندهای بازاریابی را بهبود می‌بخشد. برای اطلاعات بیشتر به مدیریت بازاریابی در مایکروسافت CRM مراجعه فرمایید.

مدیریت فروش
نرم افزار CRM مایکروسافت با مدیریت فرایندهای فروش از اولین تماس مشتری جدید تا تبدیل او به مشتری بالفعل، کمک بزرگی به موفقیت فروش در سازمان می‌نماید. امکانات بخش فروش این نرم افزار شامل مدیریت شرکت‌ها، اشخاص، لیدها، فرصت‌ها، محصولات، پیشنهادات قیمت، سفارشات و صورتحساب‌ها می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر به مدیریت فروش در مایکروسافت CRM مراجعه فرمایید.

مدیریت خدمات
نرم افزار CRM مایکروسافت با ارائه امکاناتی مانند مدیریت قراردادها و موارد خدماتی مشتریان و امکان زمان‌بندی خدمات و ایجاد پایگاه دانش، کمک زیادی به بهبود کیفیت خدمات پس از فروش در سازمان نموده و تجربه مشتریان در هنگام نیاز به خدمات پشتیبانی را بهبود می‌بخشد. برای اطلاعات بیشتر به مدیریت خدمات در مایکروسافت CRM مراجعه فرمایید.

مدیریت فرایندها
نرم افزار مایکروسافت CRM امکان اتوماسیون فرایندهای کسب و کار را فراهم می‌آورد که از طریق آن می‌توان فرایندهای سازمانی مختلف مانند فرایندهای فروش و خدمات را تعریف و مدیریت نمود.

مدیریت فعالیت‌ها
یکی از کاربردهای مهم نرم افزار مایکروسافت CRM، ثبت، ارجاع و مدیریت فعالیت‌های کارکنان شامل وظایف، تماس‌های تلفنی، نامه‌ها، فکس‌ها، جلسات و … است که مزایای متعددی را برای سازمان ایجاد می‌نماید. برای اطلاعات بیشتر به مدیریت فعالیت‌ها در مایکروسافت CRM مراجعه فرمایید.

مزایا و امکانات نرم افزار مایکروسافت CRM
نرم افزار مایکروسافت CRM، راهکاری سریع، منعطف و کم هزینه برای مدیریت ارتباط با مشتریان است که به علت سادگی و شباهت محیط کاربری آن با سایر محصولات مایکروسافت، فرایند یادگیری و استفاده از آن برای کاربران به آسانی صورت می‌پذیرد. مایکروسافت CRM با نرم افزارهای آشنای دیگری مانند Excel و Outlook ارتباط برقرار نموده و بصورت یکپارچه فرایندهای کسب و کار شما را بهبود می‌بخشد. بنابراین یکی از موانع اصلی پیاده سازی هر نرم افزار جدید که عدم پذیرش کارکنان است، در مورد نرم افزار مایکروسافت CRM تقریبا وجود ندارد.

نرم افزار Microsoft Dynamics CRM

از سوی دیگر هر سازمان، ویژگی‌ها، محصولات و خدمات خاص خود را دارد و به همین جهت به نرم افزاری نیاز دارد که قابل انطباق با فرایندها و نیازهای ویژه سازمان باشند. نرم افزار مایکروسافت CRM به گونه‌ای بسیار منعطف و پویا طراحی شده که می توان در آن بدون نیاز به برنامه نویسی و صرف زمان زیاد، هر گونه تغییرات سفارشی را با استفاده از امکانات داخلی نرم افزار اعمال نمود.

مزیت دیگر نرم افزار CRM مایکروسافت ، استفاده از تکنولوژی‌ها و زیر ساخت‌های نرم افزاری متعارفی مانند Windows Server، SQL Server و IIS است که به خوبی برای کارشناسان IT سازمان شناخته شده هستند.

در نرم افزار CRM مایکروسافت ، ابزارها و امکانات بسیار متنوعی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  1. ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان حقیقی و حقوقی
  2. امکان بخش بندی مشتریان بر اساس معیارهای مختلف
  3. مدیریت و برنامه‌ریزی کمپین‌های بازاریابی
  4. مدیریت لیدها و فرصت‌های فروش
  5. نمودارها و گزارشات تحلیلی و مدیریتی (با امکان ایجاد گزارشات سفارشی)
  6. ایجاد پایگاه دانش
  7. امکان تعریف و مدیریت فرایندهای سازمانی (Workflows)
  8. امکان ثبت و ارجاع فعالیت‌های سازمانی (مانند وظایف، تماس‌‌های تلفنی، قرارهای ملاقات، نامه‌ها، فکس‌ها، ایمیل‌ها و …)
  9. قابلیت کار در مرورگرهای مختلف مانند Edge، IE، Firefox، Chrome و Safari
  10. قابلیت کار در محیط Outlook بصورت Online و Offline
  11. امکان دسترسی از طریق موبایل و تبلت
  12. امکانات بومی در نرم افزار مایکروسافت CRM
  13. نرم افزار مایکروسافت CRM بصورت پیش فرض از زبان فارسی و تقویم شمسی پشتیبانی نمی‌کند اما شما می‌توانید به راحتی از طریق نصب بسته فارسی ساز مایکروسافت CRM ، امکان استفاده از زبان فارسی و تقویم شمسی را نیز در اختیار داشته باشید
  • ۹۶/۰۱/۱۸
  • Farhad Malaki

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی